Sommerferien

          


Det är så himla fiffigt ordnat
på mitt jobb. När det börjar närma sig
slutet på det hela strejkar firman så till den milda grad att jag bara
längtar bort.
Perfekt.
Visst har det varit fint att härja fram med den ena vuxenleksaken efter
den andra. Min senaste favorit har varit fyrhjulingen.

Odla fräknar i fartvid. På arbetstid. Jo jag tackar.

Isarna och dess vapendragare har förstås blivit putta när de inser att
barmarkssäsongen börjat smyga ikapp för att ta över.
På hederligt gammalt seperationsångestvis har de trilskats som aldrig
förr.
Ismaskinerna har varit för jäkliga och isen går paj.

Hoppas ni smälter ihjäl, kontrar jag med i fräsig ton och låtsas att jag
inte kommer att sakna dem heller.

Så kastar jag in snickarbyxorna för den här gången.

Sommarlov it is!





                
WROOOM säger det där jag far i blixtens hastighet över konstgräset.





Bild


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0