Ropen skalla - rökruta åt alla

Jag borde skotta balkongen har jag tänkt länge nu.
Åtminstone så att det går att komma ut på den.
Men borde är tråkigt och fika är roligare.

Knappt hann vi tömma våra tekoppar så är soldat
Kuoppala ute och skottar balkongen i en flygande fläng.

Behovet att få suga i sig en giftpinne var visst akut.
Vips kunde skottningsbehovet bockas av i samma andetag.

Praktiskt.

Och just som vår stad började anta en lite väl lugnsotsgrå
nyans slog en annan önskan in.
Det kom ett nytt lager vitt.
Nu skiner den nya snön ikapp med solen så att det nästan
gör ont i ögonen där jag står i vid min balkongdörr och
kisar.

Jag står och spanar på finvädret och om det månne spatserar
förbi någon fikasugen rökare jag skulle kunna lura upp på en
kopp.

Det har blivit dags nu igen.








Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0