Det handlar om att njuta


                    Norska tallbarr av finaste exemplar





Idag kom en fotograf till vår gamla islada.
Det ska visst göras en bok om Matojärvi.

Jag fick hjälpa honom att fixa och dona för
att få till bilderna.
Släcka lampor här och ta bort nät där.
Och så förstås spola isen skinande blank.

Däremellan hann vi prata om vad som är
den bästa kameran att ta med på fjällturen.
Eller fisketuren.
Eller den där lilla svängen i skogen.

Inte är det så fasligt noga, enligt honom.
Bara man går ut och njuter.

Det fick mig att tänka på en gång när jag
låg raklång på en solvarm klippa i Norge.

Jösses vad jag njöt.
























                                                   Efjorden





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0