Tetris - ab imo pectore






En dag som denna hjärtedag funderar nog många över det här
med kärleken.
Jag ägnar mig åt tetris.

Men jag inser att det inte nödvändigtvis måste vara så att
man ska se det hela som ett spel.
Jakten på perfekta kombinationer som sedan bara ska raderas
och ge poäng.
High score och givemefive från polarna.
Tills allt rasat på i en sådan takt att man sedan slår i taket.
Game over och play again.

Det kan ju faktiskt vara något helt annat. 

Av de där bitarna kan man satsa på att bygga något stort och
intressant.
Ja, rent av något riktigt vackert kan det bli.

Och när jag tänker på det, kanske det är så att jag sitter här
och funderar på det där med kärleken ändå.





Ab imo pectore - eller 'Av hela mitt hjärta' som vi säger på svenska.









Kommentarer
Postat av: traurig

lika Tetris, det passa aldrig på :(

2011-02-14 @ 16:24:51
Postat av: Traurig

lika Tetris, det passa aldrig på :(

2011-02-14 @ 16:39:36
Postat av: Lilla mor

I like the way you think :)



Själv tänker jag på alla timmar jag satt framför vår första dator hemma och spelade tetris

2011-02-16 @ 20:06:01
Postat av: Lilla mor

I like the way you think :)



Själv tänker jag på alla timmar jag satt framför vår första dator hemma och spelade tetris

2011-02-16 @ 20:06:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0