Eisbär Electric


          Ein eisbär. Eller isbjörn som vi säger auf Schwedisch.






På den gamla ismaskinen på Matojärvi står det
att den har Bärenstarke Technik.
I min tysthet har jag undrat hur stark denna
björnstarka teknik egentligen är?
Den gamle Eisbär Electric orkar ju knappt upp i
märkbar framåtrörlighet.
Kom igen då, vill jag bara säga till den. Hur jobbigt
kan det vara att bara glida runt isen några varv
per dag?

Efter 14 dagars evigt jobbande i vår lilla stads alla
två ishallar är jag inte så kaxig längre.

Jag börjar också känna mig som en sådan där
isbjörn.

En gammal elektrisk isbjörn som någon dragit kontakten
ur och sedan slagit ihjäl.





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0