Sug och svälj - trevlig helg






Jag tar det gamla talesättet
från Sollentunas urskogar till en
helt ny nivå denna helg.
Det är mycket nu. Det ska tuggas väl och låta smälta på tungan
och sväljas på momangen.
Ibumetin och bafucin och noskapin och bromhexin och otrivin och
massa c-vitamin. Och förstås en butter min.


Men just som jag muttrar över sangriafesten som jag missar på
andra sidan stan avrunrundar jag uppåt och tar min femte klunk
av den snålt tilltagna  10-15ml 3ggr dagligen-medicinen.
Det är då jag upptäcker det.
Hostmedicin innehåller ju etanol.
Etanol och skål i bål och avgrundsvrål och svarta minnesluckehål.

Minsann tänker jag och smuttar lite till på min segflytande och
plötsligt mycket godare laktrisdryck.

Som om helgen vore räddad.








Kommentarer
Postat av: Farbror Doktorn

Dricker du osötad nyponsoppa? Utan socker?

Inte kosntigt att kroppen protesterar!

2010-10-02 @ 13:19:33
Postat av: Lilla mor

Nämen Lisan det där verkar inget vidare men du verkar fixa det galant med all den uppladdningen krya på dig tjejen, puss från din lilla mor

2010-10-03 @ 12:36:30
Postat av: S

Och jag som trodde att du var vår stora starka soldat som ska skydda landet?

Krya på dej nu!

2010-10-03 @ 15:35:49
Postat av: B

Sollentunas talessätt i all ära, men du vet väl vad vi tornedalingar säger: "Jos terva ja viina ja sauna ei autaa..."/"om tjära och brännvin och bastu ej hjälper" (...då kommer döden och glaset ditt stjälper)... såatteh. Kanske dags att slänga såna där produkter och ta till rejäla huskurer?

2010-10-03 @ 19:38:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0