MUCK


Första grupp leder vägen. Det har vi alltid sagt. Vann fälttävlan gjorde vi också.






1:a pluton. Intakt sedan dag ett. Kalla oss mysplutonen men ger oss - det gör vi inte.




Tre månader gick fort. Det är slut för den här gången 
och de flesta av oss kliver nu in i insatskompaniet.
Vissa sikter även vidare mot yrkessoldat.
Och så var det förstås något om den där julfesten också.

Istället för att gråta en skvätt där vi stod uppställda och fick
för muck - höger vänster om känner jag mig riktigt munter.
Det här är bara början på något nytt.

Jag gillar nämligen det här med att försvara landet.









                    Muck firas bäst med helstekt ren. 





                
                                                        Fint ska det va.




      Ett hejdundrande stridspar. Wohohoooo - heeeheeeheeeej.





                  
                 Jag och Nordselll lämnar våningsängen för den här gången och ska nu
                 återgå till att sova som vanligt folk. Ända till nästa övning.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0