Show me your vinflaska och jag säger dig vem du är


    el Vino Fino står vid min sofistikerade boksamling och väntar på att korka upp.



Ikväll ska jag och min reservkusin leva rövare. Alltså det är min
reservlillasyster Ellens kusin.
Bällen utnyttjar nämligen sin reservmamma till fullo, alltså min riktiga
mamma.
Bjuder hem sig på middag och blir gödd till max och hoppar i min säng.
Jag vet nog att hon även kikar i mina skåp och lådor om där finns något
hon skulle behöva låna nu när jag ändå aldrig är hemma.
Det är alltså inte mer än rätt att hon bjuder på en ny reservsläkting.
Speciellt som jag aldrig utnyttjar min reservmamma Ulla.

Blev det krångligt?

Då kan jag istället berätta om val av vin som vi ska härja loss på ikväll,
min välförtjänta reservkusin och jag.
Jag valde en flaska med en mycket vuxen etikett med inslag av moget,
seriöst och ansvarsfullt.

Ja, så slipper vi vara det. Tjo och tjim!


Kommentarer
Postat av: Coni

Chilenskt vin är bäst! Nu dricker jag inte så mycket vin. Men om jag gjorde det skulle jag BARA dricka chilensk ;)

2010-05-08 @ 22:25:39
Postat av: Lajsa

vaddå är det här vinet chilenskt? Lika chilenskt som min favorit-dala-blatte? :)

2010-05-09 @ 00:48:02
URL: http://mittlivsomlisa.blogg.se/
Postat av: Coni

JAAAAAA!!

2010-05-09 @ 17:59:33
Postat av: ellen

Nu blev min reservmamma sjuk! Så om jag kan få tillbaka min kusin, tack!

2010-05-10 @ 15:04:22
URL: http://elleword.blogg.se/
Postat av: Anonym

Nej men serry! ha så kul ungdomar

2010-05-10 @ 15:05:17
URL: http://elleword.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0