till min Pfifferling,






Det är vid sådana här tillfällen
man ska säga något fint.
Som att jag kommer ihåg första gången vi sågs.
Men det gör jag inte.

Antagligen låg vi som små dreglande amöbor i varsin vagn.
Ganska troligt möttes vi för första gången någonstans på de
där två hundra metrarna mellan våra likadana radhus.
Det enda som skiljde oss åt under så många år.
200 meter som på senare år växte till 200 mil.
Utan att vi är längre ifrån varandra.

För det är det som är det fina när man känt någon så länge
att man inte har en chans att komma ihåg någon början.

Då finns det förhoppningsvis inget slut heller.

Kommentarer
Postat av: Micha

Alltå hjälp vad vackert Lajs. nu slipper du grunna på vad du ska säga den dagen hon gifter sig våran tjej. finaste talet nånsin :)

2009-10-15 @ 18:38:26
URL: http://michapicha.blogspot.com
Postat av: Anonym

wow :)

2009-10-16 @ 01:25:23
Postat av: Tessan

Åhhhh fy vad vackert skrivet! Vad ska jag säga min egen lilla pfiffeling - you and me forever - tills dagen med speldosorna ner med oss i graven kommer, du vet - haha vi visste redan då att vi skulle hänga ihop ett bra tag till! :) Puss och kramen

2009-10-18 @ 15:31:46
URL: http://teflickan.blogg.se/
Postat av: S

snyft så fint

2009-10-18 @ 19:57:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0