Linus på Linjen #2

Tävlingen fortsätter. Det står nu 12-1 till mig.
Som i en liten ask kanske någon tänker då?
Jag tänker bara på den där finnen.
Han som ledde stort och stannade precis framför mållinjen
och sträckte armarna i skyn.
Då blev han omsprungen. Av en kenyan eller vad det nu var.

Min kenyan är Ålis.
Vad vårt mål är vet vi inte än.
Kanske vill vi inte ens ha något.
För vad händer då? Raka vägen ner i källaren och ta en dusch
där små hockeykillar stått och kissat och stora spottat snus och loskor?
Vi är ju ändå tjejer. Vi vill ha något mer.
Något annat.

Helst något som inte går att få.




Kommentarer
Postat av: S

vad handlar denna tävling om egentligen??

Eller det kanske ni inte heller vet? :)

2009-10-12 @ 00:02:29
Postat av: tessan

Ja hejjar iallafall på dig min sötnos! Puss från södraste söder!

2009-10-14 @ 17:08:41
URL: http://teflickan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0