Vad är högre än stjärnorna?



Jag ligger väldigt ofta
på sofflocket och grubblar. Funderar och filosoferar.
Det där vanliga, ni vet. Som vad jag ska bli när jag blir stor?
Vad mina barn ska heta och var vi ska bo? Hund eller katt?
Kan fläcken på mina raggisar vara blåbär kanske?
Och vad i hela friden gör jag om ett år?
För att inte tala om hur helgens halloweenfest ska sluta?!

Emellanåt är jag så himladens nyfiken att jag kan spricka.
Jag vill veta allt! NU!
Tänk om framtiden har ännu fler glada överraskningar beredda åt mig?
I stil med att  jag siktade på Umeå och hamnade i Kiruna.
Som att sikta mot stjärnorna och hamna...
Vad är högre än stjärnorna?

Som en lösning på problemet har jag skickat ett future me-mejl till mig själv.
Nyfikenheten stillas åtminstone lite av att ha fått ställa frågorna och valt ett
framtida datum när det ska dimpa ned i inkorgen.
Så nu finns det bara två saker att göra.
Antingen vänta på framtiden.

Eller se till att den blir precis som jag vill.

Kommentarer
Postat av: lisa

jag bara älskar att läsa om din glädje. Det är så fint att kunna gå in på din blogg och komma därifrån så mkt gladare. =) pusspuss

2009-10-30 @ 21:09:59
Postat av: B

"Viam inveniam aut faciam"

2009-11-01 @ 15:17:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0