Den vita pralinen



Det var en gång
två bästisar som bodde tillsammans på 22kvm.
Lajsen och Majchen.
Det var stökigt och bökigt och trångt och alldeles....
...alldeles underbart.

Vi uträttade stordåd som att inreda en walk-in-closet, extra plugghörna,
gästrum, hemmagym och skafferi bara genom att hyra ett extra förråd.
Vi satte världsrekord i språng till ica när vi fem i nio på tisdagkvällarna
kom på att vi skulle fira lillfredag.
Vi hade galna fester på taket med våra galna grannar och hatade ivrigt
Gravida Kvinnan och hennes katter som till slut ringde polisen bara vi
andades för högt i korridoren.
Vi lyssnade på världens härligaste bästa bitterljuva Allt du är med Loke
tills Michas öron blödde lika mycket som mina ögon grät.

Men mest av allt låg vi och pratade om kvällarna och oroade oss för framtiden. 
Undrade vad det skulle bli av oss när vi blir stora och hur det ska gå?
Ända tills vi kom till den stora insikten om hur det ligger till.
Hur kärleken är som en aladinask.

Nu några år och flyttlass senare, efter att ha tuggat i oss både nitlotter som
romrussin men även finfina trillingnötter, har åtmintone Majch fått skutta
vidare till nästa lager.
Och hittat sin drömprins.
Tänk om vi vetat då det vi vet nu. Hur bra det skulle gå för oss.
Trots allt.
Hur ingenting är omöjligt och att han faktiskt fanns där ute.
The one and only.
Den vita pralinen.

Som visade sig vara svart.







Michapicha

Kommentarer
Postat av: M

ååååh så gulligt!

2009-10-21 @ 19:55:15
Postat av: Herr Skeptisk

TJUGOTVÅ kvadrat och hemmagym?!?!

2009-10-21 @ 20:04:15
Postat av: Micha

AHHHHHHHHHHHHHHH!

Lisa du är underbar. gud jag börjar nästan gråta vad vackert du skriver. så sant så sant. åh jag skanar våran tid i lyan, den tiden vill jag alltid minnas.

och min vita pralin, som visade sig vara svart. kund eingen ha sagt det från början så hade det blivit lättare att leta ju :)



Min bästaste underbara fina vackra vän vad jag saknar dig! Två veckor kvar.

Du är bäst <3

2009-10-21 @ 22:18:38
URL: http://michapicha.blogspot.com
Postat av: Micha

AHHHHHHHHHHHHHHH!

Lisa du är underbar. gud jag börjar nästan gråta vad vackert du skriver. så sant så sant. åh jag skanar våran tid i lyan, den tiden vill jag alltid minnas.

och min vita pralin, som visade sig vara svart. kund eingen ha sagt det från början så hade det blivit lättare att leta ju :)



Min bästaste underbara fina vackra vän vad jag saknar dig! Två veckor kvar.

Du är bäst <3

2009-10-21 @ 22:19:57
URL: http://michapicha.blogspot.com
Postat av: Micha

AHHHHHHHHHHHHHHH!

Lisa du är underbar. gud jag börjar nästan gråta vad vackert du skriver. så sant så sant. åh jag skanar våran tid i lyan, den tiden vill jag alltid minnas.

och min vita pralin, som visade sig vara svart. kund eingen ha sagt det från början så hade det blivit lättare att leta ju :)



Min bästaste underbara fina vackra vän vad jag saknar dig! Två veckor kvar.

Du är bäst <3

2009-10-21 @ 22:20:41
URL: http://michapicha.blogspot.com
Postat av: Micha

Wops råkade bli två av bara farten i mitt glädjeskutt! :P

2009-10-21 @ 22:21:30
URL: http://michapicha.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0