Green Eyes

 

Ibland tror man så mycket som kan vara så fel.

Som första gången jag såg Lisa.
Jag trodde att hon var Annelie.
De hade likadana fleecehattar.
Vi gick tydligen i samma scoutgrupp.
Den där andra Lisan och jag.
När vi var nio.

Eller som när Lisa gick i den där konstiga klassen.
Den enda klassen som vi i sketna 4b kunde klå i fotboll.
Klart vi trodde att de var efterblivna i montessoriklassen.
När vi var mellanstadiebarn

Eller när vi för första gången tog bussen hem från skolan.
Och pratade för första gången.
Jag fick för mig att Lisa var otroligt ordentlig.
Rent av lite stel.
När vi började i sjuan.

Sedan gick åren.
Det visade sig hur fel jag haft.
Lisa går inte att blanda ihop med någon annan.
Det finns ingen smartare, klokare, mer tänkande, 
funderande människa på denna jord.
Och inte heller någon med stökigare rum.
Eller barnsligare påhitt.

Så när jag tittar på vår lilla bild från vår kväll,
vårt oslagbara namnsdagsfirande,
då känner jag precis samma sak som jag kände då.
När vi var nitton.

"Honey you should know. That I could never go on without you"



Green Eyes - Coldplay

 


                                  Lisorna   20 sep 2005


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0