Tänk att ha en man i byrån

Åldern är bara en siffra sägs det ju. Det låter bra.
Speciellt för det där gamla paret jag mötte när jag var ute
och strosade i vår lilla snövita stad långt ovan polcirkeln.
Balanserades på en spark på varsin med for de fram.
Stimmandes och stojandes och skrattandes och alldeles purunga.

När ettorna senare på lördagkvällen gav sig ut på krogen trots begynnande
svininfluensa stannade vi gamla tvåor hemma i korridorens lugna vrå.
Med svensktoppen på högsta volym bakade vi havrekex ala lingonfabriken
hela natten lång.
Trots vetskapen om mossighetsgraden på det lördagsnöjet.

För tänk vad praktiskt. Att få bestämma själv hur gammal man ska vara.
Ena dagen vara ute och leva loppan och så den andra
ta det lilla lugna och fylla på kakburkarna.
Ungefär som att ha en man i byrålådan.

"...i en ask bland andra grejer.
När som helst du får lust plockar du fram din ask."



En man i byrån - Lill Lindfors




       

Kommentarer
Postat av: lingonfabriken

-jag kan riktigt känna doften.....och höra er sjunga-

2009-11-15 @ 16:39:08
Postat av: Lajsa

du skulle ha varit här! Jag har hört att du sjunger bäst (och mest) av alla! :)

2009-11-15 @ 18:00:49
Postat av: Annika

haha, tror det är jag som är bäst faktiskt...

2009-11-17 @ 19:50:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0