En vit månad minsann

Jag känner två personer som efter en rätt livad helg bestämde sig för en vit månad för att inte riskera att bli alkolister. Nolltolerans.
Inte en droppe alkohol.


Det går rätt bra.


   - Vet du!! Måste vara ärlig... I tisdags så bjöd mamma mig på sushi och sen så hade hon köpt ett vin som jag bara var tvungen att smaka... och efter 3 klunkar så kom jag på mig själv! Ghaaa jag hade förlotat vadet efter bara TVÅ DAGAR! Herregud vilken panik jag fick! Mamma lovade att inte säga något till dej men jag kunde inte låta bli
   - Men det är rätta takter, ärlighet varar ju längst och förnekelse är ju första tecknet på alkolism och sånt och då är du ju inte alkolist i alla fall!

   - Haha nej, men jag fick lite alkolist tankar...men bara lite snabbt sen försvann dom!


Ja, ärlighet varar ju längst, men hur ska dom nu få detta ogjort?


   - Men vet du... jag hade tänkt smutta på lite vin på inflyttningsfesten på lördag... Så om jag bara tar några klunkar då så är vi ju kvitt sen och kan börja om på noll!
   - Hehe, ja,  jag slutade faktiskt direkt när jag kom på att jag förlorat och tänkte att kanske kanske man kan bortse från det här
   - Jaaa men vad bra, jag tycker att vi räknar så här: Tre klunkar vin är inga klunkar vin, men fyra klunkar är ett helt glas! Tre väldisponerade klunkar kan ju faktiskt bli en hel kvälls smuttande


Det är ju en mycket bra ide. Eller så tar man den allra enklaste vägen:



    - Det jag drack blev typ bara en äggkopp och det var bara för att mamma sa att det skulle vara sååå gott! Det var inte ens det!
   - Jahaaa! Men vad bra, då skyller vi allt på din mamma i fortsättningen, varje gång vi dricker!
   - Japp
   - Fridens 
 



Skål



 


Kommentarer
Postat av: anonym viking

Skål!!

2008-02-22 @ 10:47:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0