We are family

Läste på Majchens blogg:


Då slog det mig att JAG kan ju faktiskt alla Thereses siffror och nummer också. Den tanken slog mig i och för sig redan för några år sedan när jag stod där på tågperrongen med en biffig biljettkontrollant som ville ha alla mina personuppgifter för att kunna skicka mig en saftig räkning.

Då hade jag verkligen kunnat vara Therese Karlsson.
Speciellt eftersom jag dessutom vet hennes mammas mellannamn och pappas skostorlek. Och har du fortfarande det där lösenordet på mejlen, det där du vet...som jag vet?

Men jag hejdade mig, förstås, och efter att jag dessutom desperat försökt lura i farbror Fantasilös att jag var dyslektiker och knappt visste vad jag hette eller bodde gav jag motvilligt ut mina egna siffror och nummer. Kanske främst för att jag inte skulle kunna göra något annat mot min käraste vän. Eller hålla masken när hon förvånat får böter från SL hem i brevlådan...

Vilken makt vi har över varandra egentligen! Som en riktig liten maffiafamilj!

Som tur var en väldigt kärleksfull sådan som ska hålla ihop för evigt.
For ever and ever.
Tills döden eller allt för smaskigt avslöjande facebook-statusuppdateringar skiljer oss åt.

michapicha.blogg.se

Kommentarer
Postat av: Micha

Hahaha jag tänkt vad vi skulle kunna ställa till med för varandra! Himla tur att vi är en sån kärleksfull och respekterande familj.

Det e vi för alltid helt enkelt.

2008-12-16 @ 16:38:14
URL: http://michapicha.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0