...men ändå så olika.

Jag och Snusen kanske har en del olikheter ändå.

I helgen var det julfest. Med dresscode. Det betydde att vi tjejer, till killarnas stora förtjusning, för en gångs skull såg ut som just tjejer med klänning och strumpbyxor istället för friluftskläder. Det var en kväll med nya upplevelser för oss alla. Fast på olika vis.

Där jag kommer ifrån är vi nämligen hårt drabbade av växthuseffekten. Bara man har tagit en liten fördrink kan man svansa ut i festblåsan utan att märka av att det inte längre är sommar. Så funkar det inte i Kirunas vargavinter:

- Jag har aldrig gått på fest med täckbyxor förut!

Och där Snusen kommer ifrån är det tuffa tag. Där är till och med tjejerna så hårda att dom snusar grovsnus.

- Och jag har aldrig gått på fest med strumpbyxor förut!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0