Sjukt lika som klonade bär

Jag och Snusen heter för det första samma sak - hon kallas även Lisa ibland.
Dessutom har vi båda en brorsa som heter Johan.
Bara det är ju otroligt, men vänta bara:

När vi flyttade hit till Kiruna hamnade vi i samma korridor - helt ensamma, bara vi två i en alldeles egen korridor.
Vi råkade ha samma smak när det gäller mat - bönor, tonfisk och havregryn - så vi har delat skafferi sedan dag ett.

Vi har samma svängiga humör - Aaaaaah vad är det för feeeel på den här stan!?! Måste flytta!! En kvart senare: Är inte Kiruna bara föööör underbart?!?!

Vi lyckas alltid handla likadana saker - allt från en tekopp på ÖB till gardinfransar. Pulkor köpte vi självklart samtidigt.

Så går man ut i korridoren, jaha ja Snusen har sin bräda ståendes där. Vänta lite är den inte lite lik... det är ju samma märke som min gamla trotjänare. Men den är ju hundra tusen år gammal så den kan ju omöjligt vara precis samma. När jag vände på den för att se framsidan höll jag på att få dåndimpen - vi har exakt likadana urgamla brädor!

VAD ÄR ODDSEN?!?!?!


Lika som knasiga bär som fått för mycket bekämpningsmedel.
Eller andra starka varor....


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0