Lapp-terapi

En av mina favoritbloggar är argalappen.se. Folk skriver verkligen helt hysteriska lappar emellanåt. Det går många smyg-galningar lösa där ute kan jag lova!

Nu har jag insett att jag är en av dom! Eftersom jag alltid varit blyg och snäll har jag liksom inte riktigt tagit ut min ilska på folk förr. Nu börjar däremot aggressionen sippra ut i form av lappskrivande.

Det började någon gång i höstas när någon idiot hade hängt tillbaka diskborsten med en halv bulldeg kvar i borsten. Hallå?! Make sure that the dishbrush is CLEAN before you hang it back! PLEASE!!!

Det är faktiskt ett ganska stort irritationsmoment att dela kök med massa främlingar. Speciellt när man har städdag och ingen har haft förmågan att ens försöka göra lite snyggt efter sitt soppkok som kokade över. Då kliar det i lapp-skrivar-fingrarna kan jag lova. Och om man inte kan städa på sin städdag är det lika bra att meddela det med en lapp, annars riskerar man nämligen att få städpolisen på sig. Dear infant-neighbours, I wont be home tonight so I can't babysit you and clean up the kitchen after you, so if you spill something could you MAYBEEEE try to clean it up after yourselves like normal grown ups are able to do?!?

Fast den slängde jag och skrev istället en lite vänligare variant. Såklart. Jag är ju fortfarande lite blyg och sansad och hade ju ändå fått utlopp för min vrede med min första lapp. Och så är jag ärligt talat lite rädd för städpolisen också. Han kan stänga av internet sägs det.

Men det hindrar inte lappskrivandet att fortsätta. Häromdagen kom någon från andra korridoren, smyg-skitarna som Snusen kallar dom, och använde vår finfina toalett som vi har pimpat med blommor och julgransglitter - utan att använde toaborsten efter sig! Då var måttet rågat igen. Use the fucking toiletbrush you retarded smyg-shitter skrev jag med min rödaste tuschpenna så pappret glödde. Min arga lapp byttes åter igen ut till en något vänligare variant när frustrationen hade fått sitt utlopp och jag kände att den kokande ilskan och ryken ur öronen hade lagt sig.

Summan av kardemumman så kan jag bara säga att lapp-terapi hjälper. Mer terapi åt folket!


Nere i vår tvåttstuga,
Det är inte bara jag som skriver lappar - Matay har tagit lappskrivandet till en ny nivå.



Kommentarer
Postat av: Majchen

så jäkla bra! Albin hälsar att det var det roligaste han sett i hela sitt liv! det säger ju en del ;) Puss

2008-12-06 @ 16:55:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0